5 mýtov o udržateľnej móde
Nie je to "len" o záujme o životné prostredie. Udržateľná móda dokáže šetriť našu planétu, ale aj naše peňaženky? Neveríte? Prečítajte si o piatich častých mýtov v súvislosti s etickým obliekaním.
1. Nedá sa obliekať udržateľne a zároveň pekne
Jeden z najväčších mýtov o etickom obliekaní sa dá rýchlo vyvrátiť. Stačí sa pozrieť na slovenské blogerky a blogerov. Mnohí z nich svoje nápadité outfit skladajú z úlovkov práve z eticky založených značiek. Aj na slovenskom trhu v poslednom čase pribúda viac a viac značiek, ktoré si osvojili filozofiu zodpovednej módy. Možností je veľa, už len správne skombinovať pre štýlový outfit!
Šumný tip: Takéto značky nájdete aj v našom Šumnom šatníku.

2. Oblečenie nemá dobrú kvalitu
Oblečenie vyrobené z organických a obnoviteľných materiálov je menej toxické a vydrží podstatne dlhšie ako oblečenie z lacných módnych reťazcov. Ak sa zamyslíme nad tým, odkiaľ naše oblečenie pochádza a budeme sa vyhýbať značkám, ktoré sa pri výrobe nesprávajú zodpovedne, môžeme znížiť negatívny vplyv na životné prostredie.
Dôležité je zamerať sa radšej na väčšiu kvalitu, nižšiu kvantitu a kupovať si oblečenie, ktoré dlho vydrží.
3. Je drahé
V porovnaní s fast fashion značkami určite. Nezabúdajme ale na ďalšie aspekty. Jedným z najdôležitejších je ten, že pre etické značky je prioritou svojich pracovníkov poctivo odmeniť. Preto sa ich oblečenie nevyrába v masových halách za neľudských podmienok.
Ako sme si povedali v predchádzajúcom bode, udržateľné oblečenie je vyrobené z kvalitných materiálov, preto je pochopiteľné, že je o čosi drahšie. Tiež však vydrží aj trikrát viac. Preto platí staré známe: Nie som taký bohatý, aby som si mohol dovoliť lacné veci.
VSTÚPTE DO ŠUMNÉHO SVETA
4. Ak sa chcem obliekať udržateľne, musím sa zrieknuť značiek
Potrpíte si na značky a zároveň sa chcete obliekať zodpovedne? Nemusíte zúfať! Už aj svetoznámi dizajnéri pochopili, ako módny priemysel zaťažuje životné prostredie a vybrali sa etickejšou cestou. Patria medzi nich Stella McCartney, Vivien Westwood či Katie Jones.
Prestížny módny časopis Vogue dokonca týmto značkám dáva na svojich stránkach širší priestor. Táto dôležitá téma sa tak dostáva aj medzi ľudí, ktorých by ste bežne napríklad v second hande zrejme nestretli.
5. Je ťažké dostať sa k udržateľnej móde
V posledných rokoch sa v súvislosti s módou hovorí viac o zodpovednosti, ako kedykoľvek predtým. Zákazníkov už nezaujíma len cena a kvalita, ale aj pôvod ich oblečenia. Aj vďaka tejto uvedomelosti sa aj na našom trhu objavujú nové značky a dizajnéri, ktorým záleží na udržateľnej móde. Výber je naozaj široký.
